logo

Doubleshot

Společnost Doubleshot s.r.o. vznikla v roce 2010 na základě projektu tří kávových nadšenců a zařadila se mezi české lokální pražírny výběrové kávy. Cíl byl jasný – nabídnout kávu bezprecedentní kvality a zároveň si vážit přírody a respektovat a ctít práci farmářů.

Vize společnosti:

„Hlavním cílem je představit českému zákazníkovi kávu jako kulinární produkt s jasně daným původem a v našich končinách zatím nepoznaným chuťovým potenciálem. Jsme zastánci a propagátory baristického umění, ale vždy je u nás na prvním místě kvalitní a čerstvá surovina. Pevně věříme, že za pomoci alternativních metod přípravy si může kvalitní výběrovou kávu dovolit vychutnat opravdu každý, ať již doma nebo v komerčním prostředí.“

Již před založením společnosti Doubleshot s.r.o. byli u zrodu obchodu s výběrovou kávou. Pořádali různé akce, degustace, školení a šířili povědomí o konceptu výběrové kávy. Přesvědčili řadu hotelů, restaurací, kaváren, že italské espresso není jediný skvost mezi kávy a existují i mnohem chutnější, zajímavější a čertsvější druhy káv.

Jak obohatili své „know-how“?

Aby pronikli k samé podstatě kávy, rozhodla se část jejich týmu přestěhovat na farmu do Panamy a ta druhá putovala do věhlasné kanadské pražírny. Tímto získali jedinečnou možnost zapojit se do všech procesů a učit se od mistrů v oboru. Ve Střední Americe Jarda „Barista“ a Kamila navštívili přes sto různých farem a zároveň se stali součástí ambiciózního kávového projektu v El Salvadoru. V Kanadě mezi tím Jarda „Pražič“ upražil stovky tun výběrových káv z celého světa.

Odkud pochází kávy?

Většina nabízených káv je od farmářů, které považují více za přátele a rodinu, než obchodní partnery. S některými z nich se podíleli na sběru zralých třešní a následném sušení. Spousty dní strávili u degustačního stolu kontrolou kvality zrn. Nyní již zbývá nelehký úkol zrna upražit tak, aby vyzdvihli jejich specifický chuťový potenciál. A nakonec nejpříjemnější krok celého řetězce čeká na vás. Kávu připravit s láskou, kterou si vychutnáte do posledního doušku.

KONCEPT SPOLEČNOSTI:

1. „Káva z rukou farmáře“

Cíl: představit kávu jako výsledek náročné práce obyčejných farmářů, kteří za svou snahu a zkušenosti obvykle dostávají minimální finanční odměnu. Farmář sice stojí na počátku kávového řetězce, ale pro veřejnost zůstává neviditelným. Kávy se prodávají vždy pod jménem farmáře společně s maximálním množstvím informací o původu. Pro zákazníky je pak připravená široká nabídka různých druhů káv. Společnost Doubleshot si sestavila interní systém zásad – v podstate takovou malou firemní certifikaci, která je založena na filosofii přímého obchodu (Direct Trade) a tzv. „Relationship Coffee“. Podstatou tohoto konceptu je spolupráce s farmáři, kteří mají nezištný zájem o zvyšování kvality a dodržují zásady trvale udržitelného rozvoje.

„Věříme, že výsledkem jejich vynaloženého úsilí by vždy měla být vyšší výkupní cena, než kterou udává komoditní trh.“

2. „Příprava bez tlaku“

Espresso se stalo globálním hitem posledních několika desítek let. Espresso bylo vyvinuto Italy, aby se zrychlil servis kávy v kavárnách. Nikdy však nebylo určeno k rychlé a kvalitní přípravě kávy. Na to je příliš komplexní.

„Jsou chvíle, kdy preferujeme a náležitě si vychutnáme rychlý „doubleshot“ espressa. Nedáme dopustit na specificky medovou viskozitu a vysoce koncentrovanou sladkost tohoto neobyčejného nápoje. Jindy volíme pro přípravu oblíbené kávy půllitrový French Press, elegantní Chemex nebo efektní Vacuum Pot. Vždy je ale na prvním místě samotná surovina. Rádi bychom svým zákazníkům ukázali, že komplexnost kávy a myriádu jejích chutí si lze užít i jinak, než na stoličce rušného baru během cesty do práce. Je přece škoda vměstnat celý proces sběru, zpracování a pražení do dvou krátkých doušků z plastového kelímku.“

3. „Lokální, čerstvý, sezónní produkt“

Káva nemusí být pouze levný zdroj kofeinu. Je to ovoce, který odráží pracné zpracování a přípravu. Protože například ideální chuť je pomíjivá a káva, která byla upražená před týdnem chutná jinak než káva upražená a zabalená před měsícem, Doubleshot nemá obsáhlou nabídku desítek káv z celého světa. Místo toho nabízí 4-5 jednodruhových káv a jednu espresso směs, třeba i jen ze dvou zemí původu. Na druhou stranu se ale můžete spolehnout, že jde o ty nejčerstvější aktuální sklizně a kávy nejvyšší možné kvality upražené jen pár dní nebo hodin před prodejem.

 

Dostali jste chuť si připravit kávu plnou chuti, kterou si „vychutnáte do posledního doušku“? V našich prodejnách Sklizeno Vám nabízíme některé z káv od společnosti Doubleshot 🙂

(Upozornění: Nabídka výrobků v prodejnách se může měnit v průběhu času. Také dostupnost výrobků v jednotlivých prodejnách se může lišit).

Neváhajte také navštívit internetové stránky této společnosti, kde na Vás čeká spousta zajímavých informací: http://www.doubleshot.cz/

nenechte si uniknout žádnou další akci!

Buďte první, kdo se dozví o chystaných ochutnávkách
a speciálních akcích.